Tekstwolf huilde voor het eerst op 8 februari 1973. Dat was een kleine maand eerder dan verwacht, meteen een eerste teken van zijn levensurgentie. Tijdens zijn studies in de communicatiewetenschappen had hij al een Teek! in zijn pels. Daarna werd hij kernredacteur bij Vacature en stichtend hoofdredacteur van Vacature Magazine. Op zijn 29ste ontpopte tekstwolf zich tot hoofdredacteur van Ché, drie jaar later tot redactiechef bij Het Nieuwsblad.

Tot hij op een wegwijzer met Choco erop liep. Hij volgde de pijl en werd copywriter bij het gelijknamige reclamebureau. Later kwamen Change I BBDO en Dubois meets Fugger. In die jaren bedacht hij samen met zijn kompanen campagnes voor onder meer de Vlaamse Overheid (1700, Participatiemaatschappij Vlaanderen, VLAM, het Vlaams Energieagentschap, Mobiliteit en Openbare Werken, Tafelen in Vlaanderen...), Randstad, Belgacom, Electrabel, NMBS, Eandis, De Lijn, P&V Verzekeringen, Free Record Shop, CM, CJP, BIVV, Selexion, Cultuurweb.be, Subaru, Overstock, UAMS, Vepec en Krëfel.